ФІЛОСОФІЯ У КРЕАТИВНОМУ МІСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35433/PhilosophicalSciences.2(92).2022.48-57

Ключові слова:

філософія креативного міста, креативність, творчість, креативний клас

Анотація

У статті розробленомодель креативного міста, що розглядається у контексті методології складності та креативного менеджменту, в основі якої креативність, творчість, розвиток інформаційно-комунікаційних технологій, інфраструктури міста. Метою статті є концептуалізація філософії креативного міста, що об’єднує креативність, культуру, міську трансформаціюкультурних ресурсів та культурного планування, парадигмащо склало парадигму «мистецтво містобудування. Методологія аналізу – використання методології складності та Agile-методології, яка допомагає вирішувати складні проблеми міста, формуючи креативність, творчість; аксіологічного методу, що дає змогу пояснити культурні ресурси міста, що являє собоюсировину міста, його цінності, культурні налаштування, що входять у поняття "культурне планування міста" та метод стратегічного планування, що дозволяє людям мислити творчо, щоб зробити місто життєздатнішим, комфортнішим, розвинутішим. Досліджено концепт креативного міста як чинник розвитку креативних цифрових технологій, які повинін у творчий спосіб повинні залучати ресурси міста і перетворювати їх на благо громадян, залучаючи потужні цифрові платформи, соціальні медіа та відкриті дані, пристосовуючи їх до вирішення проблем громади. Проаналізовано мету програми креативних міст, в основі якоїлюдиноцентризм,креативність та творчість як головне вираження субстанції креативного міста. Розроблено індикатори філософії креативності, що сприяютьтехнічному, технологічному, соціальному і культурному прогресу міст, що відбувається завдяки формуванню креативного класу, інновацій, креативних видів діяльності. Місто повинно стати хабом для тразакцій, обміну ідеями, знаннями, послугами та потенційно креативними можливостями, позитивним ставленням до різноманіття, лабораторією пошуку і вирішення проблем.

Посилання

Afanas’eva, L., Oleksenko, R. (2018). Interkul'turnost' kak uspeshnaja model' razvitija polikul'turnogo gorodskogo soobshhestva [Interculturalism as a successful model for the development of a multicultural urban community] Mokslas ir praktika: aktualijos ir perspektyvos: Lietuvos sporto universitetas, 6–13 (in Lietuvos).

Vajczzeker, E., Vijkman, A. (2019). Come On! Kapitalizm, nedalekoglyadnist', naselennya i rujnuvannya planety`. Dopovid' Ryms'komu klubu [Come On! Capitalism, short-sightedness, population and the planet destruction. Report to the Club of Rome]. Kyyiv: Samit-Kny'ga (in Ukrainian).

Voronkova, V.,Nikitenko, V.,Oleksenko, R. (2020). Problem solution of global urbanism in cultural development context, technology and creative class formation. VisnykZhytomyrs'kogoderzhavnogouniversytetuimeniIvanaFranka. Filosofs'kinauky. Zhytomyr. Vol. 2 (88), Pp. 80-91.URL: Режим доступу: http://philosophy.visnyk.zu.edu.ua/article/view/222030/222193

Gupta, S. (2020). Cyfrova strategiya. Posibnyk iz pereosmy`slennya biznesu [Digital strategy. A guide to rethinking business]. Kyyiv: Vyd-vo KM-BUKS (in Ukrainian).

Kozlovecz, M. (2016). Istoriosofs'kyj dyskurs tranzytyvnosti suchasnogo ukrayins’kogo suspil’stva [Historiosophical discourse of transitivity of modern Ukrainian society]. Visnyk Zhytomyrs'kogo derzhavnogo universytetu imeni Ivana Franka. Filosofs'ki nauky, 1, 54–61 Retrieved from:

http://nbuv.gov.ua/UJRN/vzduffn_201 6_1_11 (last accessed:04.10.2020) (in Ukrainian).

Kyrychenko, M.(2019). Globalization impact on the digital technologies and innovations development in conditions of the fourth industrial Revolution 4.0. Humanities Studies, 2 (79), Pp. 39–52 (in English).

Nikitenko, V., Andriukaitiene, R., Punchenko, O. (2019). Sustainable digital economical concept formation: challenges, threats, priorities. HUMANITIES STUDIES: Proceedings Scientific publications. Zaporozhye: ZNU, 1 (78), Pp. 139–152 (in English).

Nikitenko, V. (2019). The digitalization impact on value orientation changes in the modern digital society. Humanities Studies, 2 (79), Pp. 80–94 (in English).

Oleksenko, R. (2017). Formuvannya koncepciyikreaty`vnoyi osoby`stosti yak faktor kreaty`vno-znannyevoyi ekonomiky` v umovax vy`kly`kiv globalizaciyi. [Creative personality concept formation as a creative-knowledge economic factor in the conditions of globalization challenges]. Gumanitarny`j visny`k Zaporiz`koyi derzhavnoyi inzhenernoyi akademiyi, 71, Pp. 118–126 (in Ukrainian).

Pinker, S. (2019). Prosvitny`cztvo s`ogodni. Argumenty` na kory`st` rozumu, nauky` ta progresu [Enlightenment today. Arguments in reason favor, science and progress]. Nash format (in Ukrainian).

Teslenko, T. (2019). Priorytet shhastya nad materialistychnymy cinostyamy VVP v konteksti filosofiyi ekonomiky (krayina Butan) [Happiness priority over the materialistic GDP values in philosophic context of economics (Bhutan)]. Zaporozhye: ZNU, Pp.168–170 (in Ukrainian).

Floryda, R. (2018). Homo creatives. Yak novyj klas zavojovuye svit [Homo creatives. How a new class is conquering the world]. Kyyiv: Nash format (in Ukrainian).

Floryda, R. (2019). Kryza urbanizmu. Chomu mista roblyat nas neshhasnymy [The urbanism crisis. Why cities make us unhappy]. Kyyiv: Nash format (in Ukrainian).

Cherep, A., Voronkova, V., Muts, L., Fursìn, A. (2019). Information and innovation technologies as a factor an improving the efficiency digital economic and business in the globalization 4.0. HUMANITIES STUDIES: Proceedings Scientific publications. Issue 1. Zaporozhye: ZNU, 1 (78), Pp. 169–180 (in English).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-19

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНА ФІЛОСОФІЯ