Про містичний зміст суфійської філософії
DOI:
https://doi.org/10.35433/PhilosophicalSciences.1(84).2018.87-91Ключові слова:
суфізм, Ірфан, тасаввуф, фана, вічність, історія містичних навчань, східна філософія, зміст містицизму, шлях єднання з БогомАнотація
У статті розглядаються основні характеристики містики, як є характерними рисами суфізму. Суфізм, в цілому, слід розуміти і як моральне вчення, і як філософію знання. Суфій, який відсуває душу і дух від матеріальних відносин, заповнює свою душу моральною божественною красою, і, таким чином, осягає духовну зрілість, яка дозволяє бути в контакті з Активним розумом. При цьому розвивається як моральна, так і епістемологічно зріла самосвідомість. Проста самосвідомість до досягнення цієї зрілості – це двозначна самосвідомість, пов'язана з реальним світом. Аналіз проблеми містицизму проводиться на основі різних наукових джерел. Підкреслюється, що містика суфійця справила певний вплив на розвиток духовної культури Сходу.
Посилання
Kulizade Z. Mistika kak universal'nyi fenomen dukhovnoi kul'tury [Mysticism as a Universal Phenomenon of Spiritual Culture] / Z. Kulizade // Kontseptualnyie problemy issledovaniia sotsiokul'turnogo razvitiia (konets XX – nachalo XXI vv [Conceptual Problems of the Study of Socio-Cultural Development (The End of the XX-Beginning of the 21st Centuries]. – Baku : 2009. – 321 p.
Shtayner R. Mistika na zare dukhovnoi zhizni novogo vremeni [Mysticism at the Dawn of the Spiritual Life of the New Time] / R. Shtayner // Vasha sud'ba : Mistika [Your Fate : Mysticism]. – Rostov-na-Donu : 1998. – 688 p.
Naslihan Alantar Misticheskie znaniia [Mystical Knowledge] / Naslihan Alantar. – Stambul : 2013.
Hismatulin A. A. Sufizm [Sufis] / A. A. Hismatulin. – Sankt-Peterburg : 2008. – 192 p.
Nikolson Reynold A. Islamskie sufii [Islamic Sufis] / A. Nikolson Reynold. – Istambul : 2014. – 211 p.
Chakmaklyioglu M. Mustafa. Poniatie marifat u Ibn-Arabi [The Notion of the Marifat from Ibn-Arabi] / M. Chakmaklyioglu. – Istambul : 2011. – 321 p.
Azimov K. Problema cheloveka v religiozno-filosofskikh doktrinakh zoroastrizma i islam [The Problem of Man in the Religious and Philosophical Doctrines of Zoroastrianism and Islam] / K. Azimov. – Baku : 2009. – 304 p.
Mutahhari M. Znakomstvo s islamskimi naukami [Acquaintance with the Islamic Sciences] / M. Mutahhari. – Baku : 2011. – 234 p.
Knyish A. D. Musul'manskii mistitsizm : kratkaia istoriia [Muslim Mysticism : Brief History] / A. D. Knyish. – M. : 2004. – 464 p.
Urkmaz Malahat Lyubovnaia taina v sufiiskom techenii movlanii i bozhestvennoie edinenie [The Love Secret in the Sufi Current of the Molana and the Divine Unity] / Malahat Urkmaz. – Konya : 2010. – 101 p.
Izutsu Toshihiko Zametki ob islamskom misticheskom stile myishleniia [Notes on the Islamic Mystical Style of Thinking] / Toshihiko Izutsu. – Istambul : 2010. – 176 p.
Filiz Shahin Mesto misticheskih znaniy v islamskoy filosofii [The Place of Mystical Knowledge in Islamic Philosophy] / Shahin Filiz. – Istambul : 2014. – 372 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
a) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).